مدیرعامل گروه آرک: تمرکز و گرایش صنعت ایران به سمت کسب و کارهای کوچک است

«مهندس امیرحسین طباطبایی» مدیرعامل گروه آرک، کسب و کارهای کوچک و چابک را محور اصلی سیاست گذاری های توسعه اقتصادی و صنعتی در آینده کشور دانست و گفت: سیاست کلان کشور و البته مهمترین راه توسعه با توجه به شرایط موجود، سرمایه گذاری بر روی فعالیت های متمرکز و محدودتر است که به نظر می رسد دولت نیز در این راستا حرکت و برنامه ریزی می نماید.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ها و برنامه ها می بایست بر روی این بازار متمرکز شود، گفت: گروه آرک با برنامه ریزی در این مسیر، سرمایه گذاری ویژه ای را برای ارائه نرم افزار مناسب برای بازار انجام داده و یاس محصول این برنامه است. گرچه بازار نرم افزار از نظر عده ای به مرز اشباع رسیده است، اما با توجه به نیاز جدی بازار به محصولی مناسب و کارآمد، هنوز پتانسیل بسیار بالایی برای عرضه محصولات نرم افزاری مناسب وجود دارد.

مدیرعامل گروه آرک افزود: رقابت در بازار نرم افزار از لحاظ کمی در بازار ایران بسیار زیاد و از لحاظ کیفی سطح رقابت نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه کم است و این موضوع در صورت باز شدن درهای تجارت جهانی بر روی ایران، فرصت ویژه ای را برای رقبای خارجی ایجاد می کند که مسوولیت ما به عنوان تولیدکننده محصولات نرم افزاری، آمادگی برای مواجهه با این امر است.


  • باید برای باز شدن درهای تجارت جهانی به روی ایران آماده باشیم

طباطبایی در ادامه به دشوار بودن رقابت با رقبای خارجی، با توجه به بسته بودن فضای تجارت ایران طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: رقبای خارجی دارای ویژگی ها و برتری هایی هستند که از جمله آن می توان به قدرت سرمایه گذاری بسیار زیاد، فعالیت در محیط های بسیار رقابتی و فرهنگ ارائه خدمات مناسب و پیشرفته به مشتریان اشاره کرد.

به اعتقاد وی، هرچند ممکن است رقبای خارجی نسبت به شرکت های ایرانی با خواسته ها و نگرش های بومی کشورمان کمتر آشنا باشند، اما در کوتاه مدت این تطبیق پذیری را ایجاد خواهند کرد.

وی تولید نرم افزار مالی یاس را مبتنی بر اصل رقابت در زمینه کیفیت محصول، امکانات و شیوه ارائه خدمات عنوان کرد و افزود: یاس بر پایه یک موتور قدرتمند و یکپارچه که حاصل قریب به دو دهه تلاش گروه آرک است، بنا شده و در کنترل کیفیت از مراحل بسیار سختگیرانه و پیچیده ای عبور کرده است. ضمن اینکه کارایی بالا، گزارشات متعدد و امکانات جدید از جمله ارتباطات پیامکی یاس که برای اولین بار در کشور اجرا می شود و ایده ای بسیار نو و کاربردی است، در کنار اصل سادگی که مورد توجه و نیاز کسب و کارهای کوچک می باشد، توان و قدرت ویژه ای را به این محصول بخشیده است.


  • ایجاد فضای رقابتی سالم، تنها راه افزایش توان رقابت با رقبای خارجی است

وی با اشاره به استقبال بسیار مناسب از نرم افزار یاس در مدت کوتاه عرضه آن، ابراز امیدواری کرد که با رقابتی تر شدن هرچه بیشتر محصولات و خدمات در حوزه نرم افزار، شرکت های نرم افزاری در ایران بیش از پیش برای ورود رقبای خارجی آماده شوند.


دسته : رویدادهای مهم آرک تعداد بازدید : 2528