: برنامه دولت برای دریافت مالیات بر عایدی سرمایه

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای اخذ مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد و گفت: درآمدهای دولت با این شیوه افزایش می‌یابد.

سید کامل تقوی نژاد با بیان اینکه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان یک پیشنهاد مطرح شده است، اظهار کرد: این پیشنهاد هنوز به کارگروه های تخصصی برای بحث و بررسی ارجاع نشده است.

تقوی نژاد با تاکید بر اینکه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه یکی از انواع مختلف مالیات است که در کشورهای مختلف در حال اجرا است، افزود: اگر شرایط اخذ چنین مالیاتی در کشور ما فراهم شود اجرای آن می تواند مثمر ثمر باشد.

وی با بیان اینکه باید در فکر افزایش درآمدهای دولت باشیم، تصریح کرد: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه می تواند درآمدهای دولت از حوزه مالیات را افزایش دهد.

تقوی نژاد با تاکید بر اینکه بنده موافق اخذ چنین مالیاتی هستم، گفت: خوشبختانه سازوکارهای اخذ چنین مالیاتی فراهم شده و مشکلی در اجرای آن وجود ندارد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سوال که آیا اخذ چنین مالیاتی به ایجاد تنش در بازار و اقتصاد دامن نمی زند، گفت: هر اقدامی در ابتدا به برخی حواشی دامن می زند اما خوشبختانه با توجه به فراهم بودن زیرساخت های نرم افزاری و شبکه ای در حوزه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه اجرای آن با کمتر نقصی مواجه خواهد شد.