: چگونه ایده هایمان را اثرگذار کنیم؟

اگر مخاطبان به ایده هایتان گوش ندهند و یا نتوانند به یاد بیاورندش ، به آن عمل نمیکنند. ایده اثر گذار باید ساده ، منحصر بفرد و غافلگیرکننده باشد.

یک : سادگی ، در چند کلمه قلب کاری که میخواهید انجام دهید را بیان کنید.

دو : منحصر بفرد ، برای صحبت هایتان مثال بزنید تا موضوع و اعداد و ارقام در ذهن مخاطب زنده باشد.


مثلاً سال ها پیش:

سازمانی سعی میکرد مردم را قانع کند که بسته های متوسطِ پاپ کورن که در سینماها عرضه میشوند ، سالم نیستند ، چرا که ۳۷ گرم چربی مضر دارند که این ۱۷ گرم بیشتر از میزان مصرف روزانه است.

کسی اهمیتی نداد ، بنابراین پیامهایشان را به موردِ زیر تغییر دادند:

یک بسته پاپ کورنِ متوسط چربی ای برابر تخم مرغ و گوشت برای صبحانه ، همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده ناهار و استیک و سیب زمینی برای شام دارد.

یک تصویر هم ضمیمۀ پیام بود که نشان میداد این همه گوشت کمتر از یک بسته پاپ کورن چربی دارند.

این باعث شد همه رسانه ها به این پیام توجه کنند.

سه : غافلگیری ، راههایی پیدا کنید تا پیامهایتان به چشم بیایند و توجه ها را به خودشان جلب کنند و غیر منتظره باشد.

کارلا سِنگر ، مدیر و مالکِ موسسۀ بی نظیرِLA’s Best که سعی میکند به کودکان بی خانمان کمک کند یک روز گفت:

جلسه ای با کارکنانِ جدید در موردِ ارزش سازمانشان داشتم ، سخنران جوان مراسم خانمی از گوآتمالا بود و من تعجب کردم که چرا طوری گردنش را نگه داشته که گردنبندش دیده شوذ.

دختر جوان به گردنبندش اشاره کرده و گفت این تنها چیزیست که از مادربزرگم به یادگار مانده است، نمیخواهم وارد جزئیات شوم اما این خیلی برای من مهم است.

چه چیزی برای شما خیلی مهم است ، انقدر که اگر آن را از دست بدهید غمگین و عصبی خواهید شد.

حضار به مواردی مثل عکس پدر و مادرشان ، مدالهای ورزشی و مواردی از این دست اشاره کردند. انوقت خانم جوان به انها گفت اینجا درLA’s Best ما یک سری ارزش ها داریم که برایمان خیلی عزیز هستند.

طوری که اگرکسی انها را نادیده بگیردو یا انها را زیر پا بگذارد ناراحت و عصبی خواهیم شد. درست همانطور که اگر شما انچه برایتان عزیز هست را از دست بدهید.

برخی از ارزش ها برایمان حکم گنج را دارند.

بعد از آن گفت بگذارید در موردِ این ارزش ها برایتان صحبت کنم و بعد صحبت از مسایلِ مختلف را آغاز کرد و به مشکلات وموانع اشاره نمود.

این سخنرانی عالی بود و به راحتی توجه همه را  جلب کرد.

ایشان به اجزایی ساده و منحصر بفرد در مورد خودش اشاره کرد. شما هم میتوانید. فقط باید راههای خوبی برای افزایش تاثیر گذاری پیامتان پیدا کنید.