: هوشمندترین صندلی خودرو ساخته شد

گروهی از محققان شرکتBeBop Sensors وارد عمل شده و با استفاده از نسل جدیدی از روکش ها، صندلی خودروها را به ساختارهای هوشمندتری تبدیل کرده اند که حتی قابلیت تشخیص دادن انسان از بسته را دارد.

اگرچه صندلی بسیاری از خودروهای پیشرفته امروزی مجهز به حسگرهای مختلفی است اما آنها قابلیت تشخیص اینکه وزن وارد شده به صندلی مربوط به انسان یا یک بسته بار است را ندارند. همین امر موجب می شود که در موارد غیر ضروری کیسه هوا عمل کرده و هزینه اضافی بر صاحب خودرو وارد کند.

حالا گروهی از محققان شرکتBeBop Sensors وارد عمل شده و با استفاده از نسل جدیدی از روکش ها، صندلی خودروها را به ساختارهای هوشمندتری تبدیل کرده اند که حتی قابلیت تشخیص دادن انسان از بسته را دارد.

آنچه که این شرکت ساخته نوعی سیستم هوشمند طبقه بندی اشغال کننده فضا(OCS) است که می تواند ابعاد، وزن و حرکات آنچه که بر روی صندلی قرار گرفته را تشخیص دهد. در واقع این سیستم هوشمند می تواند حرکات فرد به جهت های مختلف را به راحتی شناسایی کند و جالب اینکه قابلیت تشخیص صندلی کودک را نیز دارد.

در نتیجه کیسه هوای مخصوص چنین صندلی هایی به گونه ای هوشمندانه و با توجه به موقعیت فردی که در آن قرار گرفته و همچنین وزن و حرکات وی عمل می کنند.

قلب تپنده این فناوری در لایه ضدآبی به ضخامت تنها یک میلیمتر نهفته است که حسگرهای مخصوصی در آن تعبیه شده است.

شرکت سازنده اعلام کرده که امکان استفاده از این روکش لایه ای بر روی هر صندلی خودرویی وجود دارد. به نظر می رسد با به کارگیری این سطح از نوآوری در صنعت خودروسازی، محصولاتی که در آینده نزدیک در این عرصه طراحی و ساخته می شوند ایمن تر و هوشمندتر از هر زمان دیگری باشند.