: زمانی که اثر انگشت از روی عکس هک می شود

با آمدن حسگر‌های اثر انگشت، تصور می‌کردیم امن‌ترین روش را برگزیدیم، اما به تازگی مشخص شده است تنها با داشتن عکس‌هایی با وضوح بالا از دست‌ هر شخص، می‌توان اثر انگشت او را  بازسازی کرد.

در جریان برگزاری کنفرانس  ۲۰۱۴Chaos Computer Club که بزرگ‌ترین گردهمایی هکر‌ها در اروپا است، هکری به نام جان کریسلر مدعی شد که قادر است با در دست داشتن تصویری با وضوح بالا  از دست هر شخص،  اثرانگشت او را شبیه‌سازی کند.

در سال ۲۰۱۳ جان کریسلر موفق شده بود با کپی و چاپ کردن اثر انگشت به جا ماندهی روی اجسام و قرار دادن آن روی حسگر اثر انگشت آیفون ۵S  آن را فریب دهد.

اما حالا او مدعی شده است که از روی تصویر انگشت فردی که با دوربین عکاسی گرفته شده است، می‌تواند اثر انگشت او را بیابد. به این ترتیب هر دستگاهی که برای احراز هویت نیاز به اثر انگشت داشته باشد قابل نفوذ است.

او به شوخی می‌گوید:" احتمالا از این پس سیاستمداران در زمان حضور در مجامع عمومی از دستکش استفاده خواهند کرد.”

جان کریسلر برای اثبات ادعای خود با استفاده از عکس‌هایی که خبرگزاری‌ها از وزیر دفاع آلمان آلمان – اورزولا فن در لاینگرفته بودند با کمک نرم‌افزار VeriFinger توانست اثر انگشت او را بازسازی کند. او نشان داد که چند عکس با وضوح بالا که از زوایای مختلفی از دست شخصی گرفته شده باشند، برای دسترسی به اثرانگشت او کافی است.