: ۹ مهارت برای تبدیل شدن به رهبری بزرگ

رهبری یک ویژگی برجسته به شمار می آید در صورتیکه شما به پیشرفت در موقعیت شغلیتان علاقمند باشید. مادامی که شما در فکر مهارت های مشخصی هستید، می توانید به خوبی نیز عمل کنید. با توجه به مباحث مدیریتی که امروزه در جریان است و مطرح می شود برای تبدیل شدن به رهبری بزرگ بایستی مهارت های ویژه ای را آموخت، که به موارد برجسته ای از آن ها در زیر اشاره می شود.
مهارت های مردم داری
مدیر بودن به این معنا است که شما می خواهید با مردم خوب باشید. شما قادر هستید تاثیرگذار باشید و تعامل سازنده ای را رشد و ارتقا دهید. شما قادر به درک مردم هستید و تصمیماتی را اتخاذ می کنید که هرچند افراد ملزم به پذیرفتن آن ها نیستند.
درک کسب و کار
یک مدیر باید تمرکز اصلی و کانونی کسب و کار را بداند و آن را به شیوه ای بنویسد که برای همگان قابل فهم و درک باشد، یک مدیر باید بداند چگونه کدهای خوبی را بنویسد که نگهداری و توسعه آن آسان باشد. یک مدیر مهندسی نرم افزار همچنین باید قادر باشد کدهای اشتباه را شناسایی کند و بازخورد آن را به برنامه نویسش ارجاع دهد تا آن کد بهینه گردد.
ابتکار
رهبران، ابتکار عمل دارند. آن ها یک جا نمیشنینند و منتظر انجام شدن کارها نمی مانند. آن ها هر انچه در روی میز قرار دارد راارزیابی می کنند و می گویند " ما باید ابتدا "الف"، سپس کار "ب" و سپس "ج" را به ترتیب انجام دهیم تا به اهداف ۱، ۲ و ۳ برسیم". و این شما هستید که به هر طریقی شده باید اهداف ۱ و ۲ و۳ را تعیین کنید.



برآورد پروژه
مهم نیست شما به چه کسب و کاری مشغول هستید، شما باید بدانید چه مدت زمانی طول خواهد کشید تا کاری را انجام دهید. پروژه های مهندسی عمران ممکن است بیشتر از آنچه شما برآورد کرده بودید طول بکشد. کار طراحی وب شما ممکن است ۳ ماه طول بکشد، نه ۳ هفته ای که شما برآورد کرده بودید. شما باید حداقل تاریخ اتمام پروژه را در نظر بگیرید، و سپس آن را شروع کنید. رهبران خوب قابلیت هایی تیمی که در روبروی آن ها قرار گرفته است را می دانند و قادر هستند بدانند که آیا این پروژه در تاریخ معین، شدنی است یا خیر.
مجموعه وظایف
برای کسی که میخواهد رهبر باشد، این یک موضوع چالشی است،زیرا اغلب شما خودتان می خواهید آن را انجام دهید به جای اینکه آن را به کس دیگری واگذار کنید تا برایتان انجام دهد. اما باید به شما تبریک بگوییم، شما اکنون در جایی هستید که باید از کنترل کردن دست بکشید، و به کارمندان خود جهت اتمام کار اعتماد کنید.
آموزش
آیا شما به کارمندان خود برای تکمیل و اتمام کار اعتماد ندارید؟ بهتر است از اینکه آنها می توانند به نحو احسنت کار را انجام دهند اطمینان حاصل کنید. بویژه اگر خواهان پیشرفت هستید، شما نمی توانید تمام آن کار را خودتان انجام دهید.
نظارت
شما مجبور هستید با تناقضات سروکار داشته باشید. مسائل داخلی  و مسائل مشتریان را رفع کنید، و پروژه ها را به اعضای تیم ها ارجاح دهید. و همپنین شما باید به خوبی بر بودجه کنترل داشته باشد. و گاهی اوقات شما مجبور هستید خودتان با مشتریان روبرو شوید.
همگام با تکنولوژی
گاهی اوقات افراد منتظرند تا سازگاری شما را با تکنولوژی ببینند. باید در جستجوی ابزاری باشید که می توانند شما را به یک کارفرمای بهتر تبدیل کنند. به نظرات کارمندان خود گوش فرادهید تا ببینید از تکنولوژی روز چه می گویند. و سپس در جستجوی راهی برای به کار گیری تکنولوژی باشید. ذهن باز و روشنی داشته باشید و مطمین باشید که تمامی راه حل ها را ارزیابی کرده اید و به بهترین تصمیم گیری رسیده اید.
کار کردن با تامین کنندگان/پیمان کاران
به احتمال زیاد شما برای حل کردن و راه اندازی کارهایتان گاهی اوقات مسافرت ها و مسافت های زیادی را می پیمایید. شما هچنن با پیمان کاران و تامین کنندگانی فعالیت میکنید. شما ممکن است گاهی مجبور باشید کار و ارزیابی نتایج کاری پیمان کاران را باهم بررسی کنید.

این موارد که بیان شد تازه شروع کار است و برای تبدیل شدن شما به رهبری بزرگ بایستی مهارت های دقیق تر و بهتری را نیز آموخت.


منبع:smallbiztrends.com