: ارتباط میان خودروها و تعمیرات از راه دور

برقراری ارتباط بین خودروها، یکی از مهم‌ترین موضوعات چند سال اخیر دنیای خودرو است، که اکثر خودرو سازان در حال توسعه‌ی راه‌حل‌های گوناگون آن هستند. "هیوندای" نیز در همین راستا از برنامه‌ی خود جهت ایجاد شبکه‌ای برای ارتباط خودروها با یکدیگر پره برداشت. همکاری گروه هیوندای موتور (Hyundai Motor Group) با یک شرکت جهانی فناوری اطلاعات و شبکه در راستای گسترش خودروهای هوشمند و ارتباط همه جانبه آن‌ها با یکدیگر در پی محقق کردن این امر بر آمد.

به دلیل نقش خودرو، در شیوه‌ی زندگی امروزه مردم، خودروسازان، در پی ورود خودرو به زندگی افراد هستند. این مهم نه تنها ارتباط میان خودروها ، بلکه ارتباط خودروها با خانه، دفتر کار و شهر نیز در آن پیش بینی شده است.

در حال حاضر این کمپانی تمام تمرکز و اهداف خود را بر پایه محقق کردن عواملی چون،سرویس وتعمیرات از راه دور، رانندگی خودکار (یا خودروهای خودران)، ترافیک هوشمند، هاب متحرک متصل، که امنیت و مدیریت داده را برای خودرو بر عهده می‌گیرد،در دست دارد.

در واقع، این سرویس با تعمیرات از راه دور، مشکلات خودرو را تشخیص می‌دهد و در صدد رفع آن برمی آید؛حتی قبل از اینکه راننده از معایب و یا اشکالات موجود،آگاهی یابد. رانندگی خودکار به وسیله ارتباط یک خودرو با شهر و ساختارهای جاده‌ای، موجب ارتقاء ایمنی می‌شود. ترافیک هوشمند نیز به کاهش شلوغی و تراکم ترافیک کمک می‌کند و هدف نهایی آن سرعت بخشی به سفرهای شهری و کاهش هزینه‌های اجتماعی است.سیستم ابری هیوندای اخیرا تأسیس شده است و جمعی از دانشمندان اطلاعات و داده به خودروسازان کره‌ای کمک کرده‌اند تا تحلیل داده را به بهترین شکل انجام دهند. از سال ۲۰۱۳ تحقیقات و توسعه بر روی این موضوع از سوی هیوندا بسیار جدی پیگیری می‌شود و این خودروساز امیدوار است تا در سال ۲۰۲۰ بتواند خودرو‌های هوشمند و خودران خود را به کمک سرویس‌های مذکور به بازار عرضه کند.