توسعه کسبوکارها به این معنی است که شرکتها طی یک فرایند، بتوانند درکمترین زمان، محصولی با کیفیت بالا را تولید کنند؛ که هم قیمت تمام شده کمتری داشته باشد و هم رغبت مشتری را به برانگیزد. تکنولوژی عامل مهمی در توسعه کشورها به خصوص در پیشرفت کشورهای توسعه یافته در محصولات باکیفیت است.
شرکت های موفق اینچنینی ، درک صحیحی از رابطه ی طراحی مفید و موثر و شرایط جلب رضایت مشتری دارند، به بیان دیگر به کمک تکنولوژی، شرکتها ، توانایی درک نیازها، سلیقه ها و خواستههای مشتری را دارا میشوند. بعنوان مثال، در گذشته محصولات در حجم انبوه و بدون تنوع و بدون توجه بر خواسته های مشتریان تولید میشد؛ اما در حال حاضر تکنولوژی به سفارشی شدن کالاها برطبق خواسته های دقیق مشتریان کمک کرده است.